Lovisa Barkman

Kategori: TRÄNING

CLEAN EATING

1. Frukost; jordgubbskeso+vanlig keso + kanel. Ljummet vatten med citron (sätter igång förbränningen) och grönt te.
2. Mellanmål efter träning; banan och proteinshake
3. Lunch i måndags, min till vänster (sallad som ni ser hehee)
4. Frukt melllaaanmål idag
5. Min "middag" igår bestående av keso och jordgubbar. Axels pizza i bakgrunden
6. Dagens kvällsmaaat kvargpannkakor gjorda på; 3 äggvitor, en halv dl havregryn, halv dl lättkvarg
7. Frukost i måndags, keso, äggvita, avokado, gurka, skinka
8. Kycklingsallad lunch idag  

BRA MORGON

Började som sagt dagen på gymmet med Emilia, körde benpass i närmare två timmar. Så skönt sätt att börja dagen på, skönt att slippa träna själv med. Är i skolan nu går 11-5 så kommer hem sent och då är det pluugg som gäller för har jättemycket till imorgon. Fått massa frågor om jag kan lägga upp mer bilder på vad äter nu när jag "äter nyttigt" så gör det ikväll när jag ätit alla mål haha. Hörs då babes!! 

NYTTIG VECKA

Jag på gymmet i maj/juni. Haha sjukt jobbigt att stå och hålla balansen och göra så faktiskt testa själva! 

Har inte tränat sedan förra torsdagen(!) Haha bara gått typ någon PW... Har som sagt varit halvt sjuk och trööött och tiden har inte riktigt räckt till. Nu denna veckan ska jag verkligen prioritera mat och träning i första hand. Jag och Emilia har bestämt att vi inte får äta nåågot onyttigt för den som gör det får ett straff vi har bara inte kommit på vad ännu. Haha! Var iallafall och handlade massa nyttigt innan (keso, kvarg, frukt, grönsaker osv) och ska köra stenhårt nu. Ska upp vid 6 imorgon för att komma tillbaka till rutinen äta frukost jag har slutat med och sedan träna ett ben/rumpa pass med Emilia innan skolan. Är ni med mig på en asnyttig vecka eller vad??! 

NIKE FREERUN 2 LEO

INTE MIN BILD, FRÅN WEHEARTIT/TUMBLR

Jag är verkligen sååå kär i dehär skorna. Tänkte beställde dem för en månad sedan eller något men hittade inte de i min storlek någonstans, förmodligen fler än jag som tyckte de var snygga haha. Vet ni var de finns i storlek 36 får ni gärna säga till!!

LETS HIT THE GYM

Mot gymmet för ett spinning pass följt av legdaay (hatar spinning men bra uppvärmning innan man kör ben)) & slutligen ska jag testa på EasyLine X-fit för första gången. Hörs mer ikväll, puss loviiesss s 

workout

Dagens träning bestod av 1 h cardio på crosstrainer, 1 h ryggträning, 1 h zumba + liten kvällspw med Axel!

Förr förra veckan när jag tränade förbränning och inte åt kolhydrater gick jag ner lite mer än 2 kg på 5 dagar.  Sjukt haha! Efter det har jag tränat typ som vanligt, ätit vanligt "nyttig" mat. Gått upp lite igeen så ska köra lite mindre carbs med varierad träning. Ger man verkligen allt så får det resultat snabbt. Är taggad på träningen nu, längtar ihjäl mig till första boxningspasset efter sommaren på torsdag!!

Eftersom min mobil är sönder kan jag inte ta bilder men när jag får min nya blir det massa mat, tränings och outfitsbilder. Hoold on några dagar bara haha!:)

träna träna träna

Tränade med min saknade favvootjej igår, blev mage & rygg. Powerwalkade 8 km på kvällen med. Idag blir det zumba & bodytoning, ska ut och gå lite snart med tänkte jag. Love it woooho

du blir vad du äter

Min frukost i fokus, Axels i bakgrunden. Fett tråkigt att äta äcklig keso eller kvarg när han kan äta sånt haha.:!!! 

Under sommaren har jag tränat mindre, unnat mig mer vilket självklart resulterar i något kg+. Inte alls okej enligt mig såå har tagit tag i det nu. Får väldigt ofta frågor om hur man får platt mage osvosv. Tråkigt nog är svaret att man måste äta rätt. Spelar ingen roll hur mycket du tränar magen om man äter fel och inte får bort "fettet" på den. Kan vara något av det svåraste att få bort haha men aa nu när jag ska tappa något kilo så är det första jag skär ner på kolhydraterna, detta i kombination med att förbränna mycket. Eftersom många frågar tänkte jag skriva upp vad jag ätit igår/idag.

Igår, (sen) frukost: Keso, hallon, mango.
Lunch: Kycklig + grönsaker
Middag: Kyckling + grönsaker

Idag:
Frukost: En skiva mörkt bröd (nej inte alls bra men blev så ändå)
Lunch: Kyckling + sallad
Efter träning: Kvarg
Middag: Kött, melon, morötter 

Druckit endast vatten till detta och absolut inga stora portioner jag äter. Ska köra ungefär såhär i 1,5-2 veckor till kombinerat med mycket träning. Det är då man får resultat haha! Sen börja bygga mer muskler igen osv..

 Varje gång jag skriver sånt här får jag alltid kommentarer om att det är farligt, osvovs. Men tro mig, jag vet vad jag gör och jag känner mig själv och min kropp så pass väl att jag vet vad den skulle ta skada av. Sen är det ju väldigt individuellt så kan absolut inte rekommendera någon annan att äta samma saker/mängd som jag utan det är något man måste hitta rätt till själv! Är även jävligt medveten om att träningen inte får alls samma effekt om man inte äter i samband med den. Ska försöka ta lite mer matbilder osv för det brukar uppskattas! :)

 

Hej! Har inte bloggat något för är i Axels lägenhet och hans internet har gått söndeer men det är nog fixaat imorgon. Hans hockey har börjat nu vilket betyder att han tränar hela tiden, så idag köpte jag gymkort här i Borås på nordic wellness så jag med kan träna hela tiden när han gör det haha, blir sjukt depprimerad annars. Idag blev det 1 h powerwalk, 1 h crosstrainer, 1 h zumba och 1 h mage. Sjuukt gött var det haha saknat att dansa så mycket, inte gjort det på hela sommaren. Bloggar när jag hinner/känner för det, psuspussspuss 

STARTING OVER

Efter jag var inlagd för ca 1 månad sen har min träning varit kaaos. Fick först inte träna på över en vecka, sen var jag borta typ en vecka, sen sjuk, sen borta en vecka till och aa you get it. HAha har typ tränat 5 gånger på en månad och det mår jag ju ganska dåligt över fyfan. Har gått upp massa så var och köpte nytt gymkort idag, ska förbränna och gå ner lite innan jag börjar bygga muskler igen. Sjukt tråkigt att börja om när man tappat allt men ändå rätt pepp på det för då ser man resultat snabbare. Gick bra att träna idag iallafall. Lets go 

WORKOUT

Eftersom jag har varit sjuk och inte fått träna har jag ju inte kunnat göra det på någon vecka. Tränade för första gången idag och det var så jävla kul haha saknat ihjäl mig. Sprang intervaller, gjorde lite pilates och boxades för hittade ne boxnings säck och sånt hemma haha naaiiizz. Har aldrig mått så dåligt över min kropp som jag gör just nu, har sån sjuk ångest men har väl bara mig själv att skylla. Ska börja hårdträna igen när jag kommer hem från Palma!!

förra veckans träning;

Aaaand then I got sick.. Så sjukt deprimerande att det alltid är sjukdom som sätter stopp för träningen i mitt fall. När man är så sjuk som jag är nu blir man så otroligt nedsatt och tappar hur mycker som helst, hur snabbt som helst. Längtar tills jag mår bra och får träna igen, får helt seriöst panik av att vara fast i en säng på ett sjukhus!!! 

boxning med bästaaa

Jag och Clara var på boxningen idag för första gången på länge, var sååå kul och sååååå jobbigt. Verkligen spyjobbigt haha, men älskar det så bara bra ju. Mycket träning på bloggen nu men det brukar uppskattas så hihi. (nej vi är inte seriösa på bilderna)

you get what you work for

Såååå go träningsmorgon!!! Var på spinning med Jennie & Anna , vilken var asjobbig. Efter det körde jag rumpa och ben. Kom på massa nya övningar med gummiband som var hur bra som helst. Finns inget bättre än att träna när det går bra & är roligt. Ikväll blir det boxning med Clara, saknat det! Har inte varit på det på flera veckor men nu såå 

sex and the city marathon

Legat i sängen och kollat Sex and the city sedan jag kom hem från gymmet, ska ligga här liite till innan jag ska tillbaka till gymmet. Så duktig. Haha inget liv denna veckan, men jag är sån när jag verkligen går in för något. All in eller så gör man det inte. Nu denna veckan är det typ sovaätatränasova. Har roliga planer för helgen & nästa vecka istället, dock gillar jag sånna här dagar när all fokus är på träning osv!